Het gaat hard met de Amsterdamse startup Recruitz.io. Investeerders zien brood in het één jaar oude bedrijf dat met slimme technologie helpt personeel te vinden. De eerste externe investering van 2 miljoen euro is binnen.
Het geld komt van investeringsmaatschappij Slingshot, opgericht door Marco Pieters en Tom Kist. Slingshot krijgt voor de investering van 2 miljoen euro een minderheidsbelang in Recruitz.io.
De investeerder richt zich op snel groeiende techbedrijven en stopt doorgaans in eerste instantie een half miljoen tot 3,5 miljoen euro in een bedrijf, met de mogelijkheid tot 10 miljoen euro financiering te bieden.
Slimmer dan LinkedIn
Recruitz.io werkt naar eigen zeggen met softwaretoepassingen van kunstmatige intelligentie voor de werving van personeel. Het bedrijf wil daarmee slimmer opereren dan partijen als carrièreplatform LinkedIn.
“Waar vacatures nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot worden, vindt en bereikt de technologie van Recruitz.io (passief) talent op de plekken waar ze juist dagelijks komen, bijvoorbeeld Google of Facebook”, zegt het bedrijf in een toelichting.
In de technologie zitten handigheidjes ingebouwd om zo efficiënt mogelijk vacatures te vervullen. Daarbij probeert Recruitz.io zich nadrukkelijk te richten op "passief werkzoekend talent" - dus mensen die een baan hebben, maar wellicht geïnteresseerd zijn in een nieuwe uitdaging.
Het geld van de kapitaalinvestering wordt gebruikt voor verdere ontwikkeling van de software en versnelling van de groei. Bij dat laatste wordt ook gekeken naar internationale expansie.
Recruitz is opgericht in 2016 en heeft 22 mensen in dienst. Het bedrijf verwacht binnen enkele maanden het dubbele aantal medewerkers te hebben. Tot de klanten behoren bedrijven als Randstad, Adecco, Uber en Booking.com.